Friday, January 20, 2017



India’s (381/6) defeated England (366/8) by 15 runs in second ODI at the Barabati Stadium in Cuttack to take unbeatable 2-0 lead in three-game series. Yuvraj Singh scored 150, his highest-ever score, while MS Dhoni scored 134 to help India post a massive total of 381/6. In reply, England managed to score 366/8 in 50 overs, courtesy Eoin Morgan’s 102. But it was not enough as they lost by 15 runs. Catch cricket score of India vs England 2nd ODI here. (Cuttack ODI highlights)

If you cannot view the India vs England scorecard, click here.

Wednesday, January 18, 2017


CUTTACK: An excited crowd made a beeline at the Barabati Stadium but to their disappointment, captain Virat Kohli and most of the Indian players skipped the optional practice session on the eve of the second ODI against England.




Having checked in with less than 24 hours to go for the match, only three members of the team -- MS Dhoni, Ajinkya Rahane and KL Rahul -- were seen in the evening practice session.





The trio batted at the nets after the usual warm-up and concluded their two-hour session with the routine pitch inspection.





The teams, who always stay in the Odisha capital city of Bhubaneswar about 25 kilometres away, had to extend their stay in Pune by three more days after the first ODI on January 15 because the team hotel was booked for a wedding.


Both teams landed in the Odisha capital around 2.15 pm.







"It was something that had been finalised by the BCCI. The teams do not have any problem in arriving on the eve of the match," Odisha Cricket Association CEO Bidyut Kumar Nayak told PTI.







The English team members practice however were delayed for about an hour after their luggage arrived late at the airport, according to a team official.







The visitors, facing a must-win situation to keep themselves afloat in the three-match series, had a full practice session.


ஏறுதழுவுதல், ஏறுகோள், மாடுபிடித்தல், ஜல்லிக்கட்டு, மஞ்சுவிரட்டு, பொல்லெருது பிடித்தல் என்று தமிழகத்தின் பல பகுதிகளில் பல பெயர்களில் தமிழர்களின் வீர விளையாட்டாம் ஏறுதழுவுதல் அழைக்கப்பெறுகிறது.


இவ்விளையாட்டு,முல்லை நில (ஆயர்கள்) மக்களின் திருமணத்துடன் தொடர்புடையதாகப் பண்டைக்காலத்தில் இருந்தது. முல்லைநில மக்களின் வீரவிளையாட்டாக இருந்தாலும் தென் தமிழகத்தின் மதுரை மாவட்டம் சார்ந்த பகுதிகளில் இவ்விளையாட்டு இன்றும் ஆர்வமாக நிகழ்த்தப்படுகிறது.



பண்பாட்டுத் திருவிழாவாகவும், மக்களின் சமயம் சார்ந்த திருவிழாவாகவும், இளைஞர்களின் வீர உணர்வை நினைவுகூரும் விழாவாகவும் நடைபெறும் ஏறுதழுவுதல் பற்றி இலக்கியங்களில் இடம்பெறும் செய்திகளை இங்கு நோக்குவோம்.   பழந்தமிழ் நூலான கலித்தொகையின் முல்லைக்கலியில் இடம்பெறும் பாடல்களில் ஏறுதழுவுதல் சிறப்பாகக் குறிப்பிடப்பட்டுள்ளது. 

மலைபடுகடாம் நூலிலும் (330-335), பட்டினப்பாலையிலும், சிலப்பதிகாரத்திலும் ஏறு தழுவுதல் பற்றிய பல குறிப்புகள் உள்ளன. குறிஞ்சி நில மக்களும் முல்லைநில மக்களும் தங்கள் நிலங்களில் உள்ள வலிமை வாய்ந்த எருதுகளை ஒன்றுடன் ஒன்று பொரும்படியாகச் செய்து ஆரவாரம் செய்வர். இவ்வெருதுகளின் வெற்றியைத் தங்கள் வெற்றியாக எண்ணி மகிழ்வர். இதனை, 'இனத்திற் றீர்ந்த துளங்கிமி னல்லேறு மலைத்தலை வந்த மரையான் கதழ்விடை மாறா மைந்தின் ஊறுபடத்தாக்கிக் கோவலர் குறவரோ டொருங்கியைந் தார்ப்ப வள்ளிதழ்க் குளவியுங் குறிஞ்சியுங் குழைய நல்லேறு பொரூஉம் கல்லென் கம்பலை' (மலை.330-335) என மலைபடுகடாம் நூல் குறிப்பிடும். ஏறுதழுவுதலுக்கு முதல்நாள் அல்லது அன்றைய நாளில் குரவைக்கூத்து நடைபெறும். முதல்நாள் நடந்தால் பெண்கள் ஏறு தழுவும் வீரன் வெற்றிபெற வேண்டிப்பாடுவர். 

ஏறு தழுவும் நாளின் மாலையில் குரவைக்கூத்து நடைபெற்றால் வெற்றிபெற்ற வீரனின் வெற்றியைப் புகழ்ந்து பாடுவர்.   வளமுடைய இளைய காளையை அடக்கி, ஏறியவருக்கு உரியவள் இம் முல்லை மலரை அணிந்துள்ள மென்மையான கூந்தலையுடையவள் என ஆய்ச்சியர்கள் ஆடிப்பாடுவதைச் சிலப்பதிகாரம், 'மல்லல் மழவிடை ஊர்ந்தாற்கு உரியள்.இக் முல்லையம் பூங்குழல் தான்' (சிலம்பு.ஆய்ச்சி. கொளு.8) என்று குறிப்பிடும். கலித்தொகை கலித்தொகையின் முல்லைக்கலியில் இடபெறும் பகுதியில் மாடுகளின் நிறம், மாடுகளின் வகை, மாடுகளின் வீரம், அதனை அடக்கும் இளைஞர்களின் செயல், பரண்மீது அமர்ந்து ஏறு தழுவு தலைப் பார்க்கும் பெண்களின் பேச்சுகள், பெண்களைப் பெற்ற பெற்றோர்களின் இயல்பு யாவும் சிறபாகக் காட்டப்பட்டுள்ளன.

ஈராயிரம் ஆண்டுகளுக்கு முன்பே ஒரு ஒழுங்கு முறைக்குள் வந்து விட்ட இவ் ஏறுதழுவுதல் நிகழ்ச்சி அதற்கும் பல ஆயிரம் ஆண்டுகளுக்கு முன்பே தோற்றம் பெற்றிருக்கவேண்டும். பிடவம்பூ, செங்காந்தள்பூ, காயாம்பூ உள்ளிட்ட மலர்களை அணிந்த ஆயர்கள் தம் காளைகளை அடக்குபவர்களுக்குத் தம் மகளைத் தருவதாக உறுதியளித்துச் சிவபெருமானின் குந்தாலிப்படை போன்று மாட்டின் கொம்புகளைக் கூர்மையாகச் சீவினர். அவ் எருதுகள் இடிஒலி போல முழக்க மிட்டுத் தொழுவுக்கு வந்தன. அந்த எருதுகளைத் தழுவியவருக்கு அளிப்பதாகச் சொன்ன மகளிர் வரிசையாய் நிற்பர். அல்லது பரண்மீது அமர்ந்து பார்ப்பர்.


ஏறு தழுவதற்கு முன்பாக அத்தொழிலில் ஈடுபடும் இளைஞர்கள் நீர்த்துறைகளிலும், ஆலமரத்தின் கீழும், மாமரத்தின் கீழும் உள்ள தெய்வங்களை வணங்கி முறைப்படித் தொழுவில் பாய்ந்து காளைகளை அடக்குவர். அவ்வாறு அடக்க முற்படுபவனின் மார்பைக் காளைகள் குத்திக்கிழிப்பது உண்டு. அக்காட்சி பாரதக் கதையில் திரொளபதையின் கூந்தலைத் தொட்ட துச்சாதனனின் மார்பைப் பிளந்த வீமனைப்போல் இருந்தது என்று ஏறு தழுவும் காட்சி முல்லைக்கலியில் விளக்கப்பட்டுள்ளது. பல வகை காளை மாடுகள் ஓரிடத்தில் (பட்டி) அடைக்கப்பட்டு, பின்பு மாடுபிடிக்க விடப்படும். அவ்வாறு அடைக்கப்படிருந்த பல மாடுகளின் காட்சி ஒரு குகையில் சிங்கம், குதிரை, ஆண் யானை, முதலை முதலியவற்றை ஒரே இடத்தில் அடைத்தால் ஏற்படும் நிலைபோல பட்டியில் இருந்தது எனச் சங்க இலக்கியப் புலவன் குறிப்பிட்டுள்ளான். 

ஒரு காளைமாடு இளைஞன் ஒருவனைக் கொம்பால் குத்துகிறது. அவன்குடல் சரிந்து வெளி வருகிறது. அவற்றை அவன் எடுத்து வயிற்றில் இடுகின்றான்; வேறொரு காளை மாட்டில் தொத்திக் கிடப்பவன் காளைமாட்டின் மேல் இடப்பட்ட மாலைபோல் இருந்தான் எனவும் குறிக்கப்பட்டுள்ளது. இவ்வாறு பலரை மாடுகள் குத்திக் கிழிப்பாதல் மாடுபிடி களம் குருதிக் கறையுடனும் மரண ஓலத்துடன் விளங்கித் தோன்றியுள்ளது. இது துரியோதனன் உள்ளிட்டவரைக் காவுகொண்ட படுகளம் போல் இருந்தது என(104-4) ஒரு பாடல் குறிப்பிடுகிறது. எனவே நம் முன்னோர்கள் பல் உயிர்களைக் கொல்ல வாய்ப்புள்ள இடமாகவும், பலருக்குக் காயம் முதலியன விளைவிக்கும் இடமாகவும், நிகழ்வாகவும் உள்ளதை நன்கு அறிந்திருந்த சூழலிலும் ஏறு தழுவுதலை வீரக்கலையாகவே ஏற்றுக்கொண்டிருந்தனர்.



'கொல்லேற்றுக் கோடு அஞ்சுவானை மறுமையும் புல்லாளே,ஆயமகள்' (கலி.முல்லை.103 63-64) என ஏறுதழுவும் இளைஞர்களைப் பண்டைத்தமிழ்ப் பெண்கள் விரும்பி மணம் முடித்தமையை முல்லைக்கலி குறிப்பிடுகின்றது. கொலைத் தொழிலையுடைய காளையை அடக்கும் வலிமையில்லாதவனைப் பண்டைக்கால ஆயமகளிர் மணப்பது இல்லை. எனவே தமிழர்களின் திருமண வாழ்வுடன் தொடர்புடைய ஏறு தழுவுதல் மிகப்பெரிய இனக்குழு அடையாளமாகக் கருதலாம். 

காலப் பழைமையால் பல்வேறு மாற்றங்களுடனும், சமூக நிலைகளுக்கு ஏற்பவும் இவ்வீர விளையாட்டு நிகழ்த்தப்பட்டாலும் இது தொன்மையானது என்பதிலும், மக்களின் பண்பாடு சார்ந்தது என்பதிலும் ஐயமில்லை. தமிழர்களிடம் எஞ்சியிருக்கும் பண்பாட்டுக் கூறுகளுள் ஒன்றான ஏறுதழுவுதல் அடுத்த தலைமுறைக்கும் கொண்டு சேர்க்கப்பட வேண்டும்.


Read more at: http://tamil.oneindia.com/art-culture/essays/2008/history-of-jallikattu-140108.html


Chennai's famed Marina beach had seen thousands thronging in in grief when J Jayalalithaa passed away over a month ago. The crowds are back, but this time in support of Jallikattu, a bull-taming sport that many in the state consider essential part of their culture. The protestors, who have been camping overnight, want removal of the ban on the sport. News18's Debayan Roy dissects the origin of the controversy, the present legal status and the road ahead:
What is Jallikattu? Why is it so popular in Tamil Nadu?
In Tamil Nadu, Jallikattu is Veera Vilayattu or warrior sport, where a man matches wit and sinew with a raging bull and grabs a small bag of coins or Jalli, tied to its horns. The most daring among them twitches through the flaying horns and threshing hooves and hangs on to its hump as the animal completes a short lap of 50 metres. In the days gone, he would also win the daughter of the owner of the bull in marriage. It is about courage, masculinity, and above all, cultural ethos.
Who approached the court?
Jallikattu faced its first hurdle in 2004 when PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) and AWBI (Animal Welfare Board of India) came together against it. On November 27, 2010, the Supreme Court allowed the sport to be played for a period of five months in a year under controlled conditions and in accordance with the Tamil Nadu Regulation of Jallikattu Act passed in 2009. Five years later it was completely banned by a judgment delivered by a two-judge bench of the Supreme Court.
What are the arguments against it?
AWBI had stated that it is nothing but animal cruelty on the bulls. An AWBI report in this regrd mentions ear cutting/mutilation, fracture, dislocation of tail bones, frequent defecation, urination, injuries leading to death, biting or twisting a bull's tail, poking bulls with knives and sticks, using irritants, using nose ropes, cramped conditions, spectators beating and agitating bulls, and other cruelties meted out to the bulls within the arena including mental torture.
Why did the SC ban Jallikattu in 2014?
On May 7, 2014, a two-judge bench comprising of Justice KS Radhakrishnan and Justice Pinaki Chandra Ghose banned Jallikattu. The bench said, “International community should hang their head in shame, for not recognising their rights all these ages, a species which served the humanity from the time of Adam and Eve.” The court stressed on the fundamental duty of every citizen to show compassion to every living creature as a central theme of the verdict.
The Court further categorised bulls as not being performing animals, anatomically not designed for that, but are forced to perform, inflicting pain and suffering, in total violation of Sections 3 and Section 11(1) of Prevention of Cruelty to Animals (PCA) Act. PETA later on selected Justice Radhakrishnan for its Man of the Year Award.
What happens now? Is there a legal solution for Jallikattu fans?
To answer this one must observe the legal journey of Jallikattu till now. After the two-judge bench verdict, this issue came up again in front of the apex court in June, 2016, when a bench headed by Justice Dipak Misra issued an order warning the Tamil Nadu government from carrying on the bull taming sport. "Jallikattu cannot be merely allowed just because it was a century-old tradition. Whether it shall be continued will be decided legally," Justice Mishra said.
In November, 2016, a bench headed by Justice Dipak Misra and Justice Rohinton Fali Nariman dismissed the review petition filed by the Tamil Nadu government to lift the ban imposed on Jallikattu in 2014. The bench remarked: "Animals may not have rights but humans cannot negate their obligation enshrined under the Constitution. We cannot import Roman Gladiator type sport here. One can use computer for indulging in bull fighting. Why tame bulls for it?"
But after O Panneerselvam took over as the Chief Minister of Tamil Nadu, he had vowed to start Jallikattu again on the auspicious day of Pongal. Hence a fresh appeal was filed by the state to allow Tamilians organize Jallikattu.
But the bench headed by Justice Dipak Misra and Justice Banumathi on January 12, 2017, declined to issue an interim order to allow Jallikattu just before Pongal even as the final judgment was ready with the court. The bench had remarked, “Though the draft of the judgment is ready, it's not possible to pass the verdict before Saturday when it is to be held. We also want to say that it is unfair of the petitioner to ask the bench to pass an order."
On Wednesday, the Madras High Court said that it will not “interfere” on the issue of protests in the city.
"First of all, the apex court is seized of the matter. When it is so, even the High Court and the Tamil Nadu government cannot do anything and moreover, Marina Road is not a place for any demonstrations. The court does not want to interfere at this stage," said a bench, comprising Chief Justice S.K. Kaul and Justice M. Sundar.
If Jallikattu stays banned in the forthcoming Supreme Court verdict, the state can still go for a review petition challenging this particular verdict.
But on recommendations from council of ministers and the prime minister, the President of India can issue an Ordinance amending PCA Act to permit Jallikattu with regulations. This would reinstate Tamil Nadu Jallikattu Regulation Act 2009. President can also issue an ordinance to amend PCA Act itself which will legalise Jallikattu and will be binding on judiciary. It will be valid once enacted in Parliament.
AIADMK MPs are scheduled to meet President Pranab Mukherjee and PM Narendra Modi on Thursday to submit a memorandum on Jallikattu.
Can the Marina protesters be charged with contempt?
No, Marina protestors don't come under contempt because they are only protesting. But there has been reports that Jallikattu was conducted despite the Supreme Court orders at many places during Pongal last weekend. Contempt can be charged on those arrested if someone takes them to court.
But with a massive protest erupting in Marina, the government may impose Section 151 of IPC which gives the police authority to disperse unlawful assemblies. This may also result in the alteration of the pending verdict of the SC in the fresh appeal filed by the State government.


Amid protests against the ban on Jallikattu, police on Sunday detained several people in Madurai district of Tamil Nadu for organising the bull-taming sport, in defiance of the Supreme Court order.

In Sivaganga district, the Mukkulathor Pulipadai Party, an AIADMK ally, decided to go ahead with Jallikattu at 10 am.

Supporters of the sport along with major political parties in the state have been demanding an ordinance to allow Jallikattu. Sources on Friday said the Centre was ready with a draft ordinance but had not taken a call on its promulgation. A day earlier, the Supreme Court has said it could not deliver a verdict before Pongal festivities.


Superstar “ Rajinikanth,” Ilayathalabathy “ Vijay” and Kamal Haasan are one among the biggies, who took part in the Vikatan Awards function. The award function has been anchored by Kaviperarasu, “ Vairamuthu.” The highlight of the function is Rajini honored Kamal with SS Vasan Award.

South Indian Actor Kamalahassan previously supported Jallikattu which is an Tamil Culture that is banned by Supreme Court last year.Followed by Kamal many Celebrities like Kushboo,RJ Balaji,Simbu started to support this issue.

Now after this Tamil Cinema Superstar Rajinikanth opened his opinion about Jallikattu in Vikatan Film Awards.He Said “Bring in whatever rules but Jallikattu must be held to keep up the traditions of our Tamil culture.”Thus it is well known that Rajinkanth has full support for Jallikattu, the popular and ancient bull-taming sport, played usually around Pongal festival in Tamil Nadu.



”தமிழனின் அடையாளம் ஜல்லிக்கட்டு” : நடிகர் விஜய்/Ilayathalapathy Vijay Supports Jallikattu 

Know us

Our Team

Video of the Day

Contact us

Name

Email *

Message *